Stefaan Lammertyn schreef i.s.m. uitgeverij DieKeure een praktijkboek voor de zelfstandige ondernemer. Een handige gids over sociale media. Met inspirerende voorbeelden van ondernemers die met LinkedIn, Twitter, Facebook, ... al aan de slag zijn.
Naar aanleiding van de officiële voorstelling van het boek, was er een presentatie voorzien in het departement van de Hogeschool West-Vlaanderen. In het kader van het vak sociale media, was dit een unieke kans om tegelijkertijd meer te weten te komen over de opportuniteiten van sociale media in het bedrijfsleven.
De presentatie was zeker en vast geslaagd en ik heb veel handige tips en weetjes opgedaan, er was zelfs een twitterwall aanwezig en de 5 origineelste tweets kregen achteraf een gratis kopie van het boek.
Meneer Lammertyn besprook onder andere Facebook, twitter en linkedin als potentiële platformen om het bedrijsgebeuren uit te breiden op het sociaal en globaal vlak, waarbij ieder netwerk zijn specifieke voor- en nadelen biedt.
Wat vooral opviel was dat meer en meer bedrijven kiezen om zichzelf te profileren op sociale netwerksites en daarbij gebruik maken van een uitgekiende strategie. Sociale media spelen een steeds grotere rol in het bedrijfsgebeuren en de mogelijkheden zijn natuurlijk enorm.
Het internet is tevens een perfecte plek om aan crowd sourcing te gaan doen.
Kort samengevat was de presentatie erg leerrijk en interessant, er werd uitgebreid uitleg gegeven met hier en daar een humoristische toets én gratis drank achteraf!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten